اخبار
1402/5/23 دوشنبه
توزیع سبد غذایی حمایتی ویژه بیماران بی‌بضاعت مبتلا به بیماری سل
رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان از توزیع سبد غذایی ویژه بیماران بی‌بضاعت مبتلا به بیماری سل در راستای دست‌یابی به اهداف درمانی با همکاری خیرین این شهرستان خبر داد.

.

جعفر ربیحاوی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار  وبدا گفت: به دلیل اهمیت نقش تغذیه در روند درمان بیماران سل، مرکز بهداشت شهرستان آبادان  با کمک و همراهی خیرین سلامت اقدام به توزیع سبد غذایی به بیماران مبتلا به بیماری سل تحت درمان نمود.

وی با بیان این که رژیم غذایی استاندارد در حصول بهبودی نقش اساسی دارد گفت: تغذیه مناسب با تامین ریز مغذی‌های اساسی همراه با رعایت درمان دارویی در دستیابی به اهداف درمان، حصول بهبودی و پیشگیری از شکست درمان نقش بسزایی دارد.

ربیحاوی ارزش هر سبد غذایی را 6میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این سبد غذایی با همکاری واحد بیماری‌ها و بهبود تغذیه مرکز بهداشت و بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی وزارت بهداشت، شامل حبوبات، برنج، شکر، روغن، سویا، ماکارونی و گوشت قرمز است و به تمامی بیماران بی‌بضاعت تحت درمان بیماری سل شهرستان آبادان اختصاص داده شد.

وی افزود: سوء تغذیه که یکی از پیامدهای فقر است می‌تواند در بروز سل موثر باشد لذا هرچه سوءتغذیه بیشتر باشد می‌تواند سل نهفته را به سل فعال تبدیل کند.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: خدمات تشخیصی و درمانی سل در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهرستان آبادان رایگان است.


بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 147726
تعداد بازديد کنندگان سايت: 109015561 تعداد بازديد زيرپورتال: 2782266 اين زيرپورتال امروز: 498 سایت در امروز: 30479 اين صفحه امروز: 14