چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403  

اخبار

1402/12/18 جمعه

برگزاری همایش علمی سلامت دفاعی در دارخوین.

همایش علمی سلامت دفاعی در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) دارخوین و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد..

.
دکتر سید محمد محمدی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار وبدا در آبادان اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که امروز بعد از چند سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا، میزبان همایش علمی سلامت دفاعی بودیم‌.
وی با اشاره به این مهم که همایش یادشده با رویکرد تجارب دفاع  مقدس و مقاومت در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) دارخوین برگزار شد، افزود: در دوران قبل از کرونا همایش طب رزم را  داشتیم که به صورت سالیانه در بیمارستان‌های صحرایی برگزار می‌شد که به  علت همه‌گیری کرونا چند سال وقفه داشت و برگزار نشد و امسال خوشحالیم که میزبان این همایش بودیم‌.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد:  همان طور که از اسم همایش پیداست، مباحثی علمی در این رویداد دنبال شدند و در این بین ارتباطی بین نسل جدید و نسل دوران دفاع مقدس برقرار  شد تا بتوانیم از تجارب این بزرگواران استفاده بکنیم.
دکتر محمدی با بیان اینکه در همایش ۲روزه یادشده میزگردهای تخصصی علمی برگزار شد، گفت: در این میزگردها در زمینه‌های علمی، معنوی، اجتماعی، مدیریت بحران و ایده‌های نوآورانه بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و امیدواریم که بتوانیم جمع‌بندی خوبی در این مباحث داشته باشیم و در سال‌های بعد برنامه قوی‌تر و منسجم‌تری را اجرایی نماییم.
دکتر پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز در روز دوم این همایش  حضور داشت.
این همایش در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند با همکاری مرکز تحقیقات سلامت دفاعی شکل اجرایی به خود گرفت.
میزگردهای علمی سلامت معنوی، سلامت اجتماعی
توانبخشی، مدیریت بحران، مدیریت تروما و
 ایده‌های نوآورانه و تجارب در همایش یادشده برگزار شدند.
این همایش با حضور دانشجویانی علوم پزشکی از سراسر کشور اجرایی شد.

 .
آرشیو
نسخه قابل چاپ
بیشتر