چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403  

اخبار

1402/9/11 شنبه

دعوت دانشگاه علوم پزشکی آبادان به مشارکت مردمی در بسیج ملی فشار خون و دیابت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از مردم خواست که با مشارکت در طرح بسیج ملی فشار خون و دیابت، خطرات ابتلا به این 2بیماری را به حداقل برسانند..

.
دکتر سید محمد محمدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وبدا در آبادان اظهار کرد: طرح ملی بسیج فشار خون و دیابت برای پایش افراد بالای 18سال از 20آبان در جریان است و ما در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان هنوز به آن پوشش حداکثری که مدنظر داریم نرسیده‌ایم.
وی اضافه کرد: امیدواریم در بیمارستان‌ها، ادارات و مراکز که تردد مردم در آنها بالا است پایگاه‌هایی را مستقر نماییم تا افراد بالای 18سال بتوانند به صورت رایگان از این طرح بهره‌مند شوند.
دکتر محمدی با اشاره به اینکه افراد بیمار شناسایی‌شده در این طرح به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند، بیان کرد: متاسفانه بعد از آنکه افراد به فشار خون و دیابت مبتلا شدند بعد از مدتی طولانی اثرات مخبر این بیماری‌ها به صورت علامت‌دار در بدن بروز می‌کند.
وی ادامه داد: با همکاری مردم و مشارکت ایشان در این طرح، می‌توان زودتر بیماران را شناسایی کرد و می‌شود با رژیم غذایی و اصلاح آن و یا فعالیت‌های بدنی این بیماری‌ها را درمان کرد و یا اگر نیز با درمان با دارو بود، این درمان ساده‌تر و کوتاه‌تر صورت پذیرد.
شایان ذکر است از آغاز پویش ملی سلامت تا به امروز غربالگری دیابت و فشارخون برای 13هزار و 500 نفر از جمعیت هدف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان انجام شده است.
بیماران مبتلا به دیابت قبل از پویش ملی سلامت 16هزار و 492 نفر بودند که با شروع پویش به تعداد 16هزار و 627 نفر رسیده‌اند. بیماران مبتلا به فشارخون بالا نیز قبل از پویش ملی سلامت تعداد 23هزار و 606 نفر بودند که با شروع پویش به تعداد 23هزار و 870 نفر رسیده‌اند.
پویش ملی سلامت (غربالگری فشار خون و قند خون) تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد و تمام افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت تحت پوشش این طرح قرار دارند.
در همین راستا صبح امروز جلسه‌ای در ستاد دانشگاه علوم پزشکی آبادان با حضور اعضای مرتبط با طرح یادشده برگزار شد.

 .
آرشیو
نسخه قابل چاپ
بیشتر