شنبه 8 اردیبهشت 1403  
1402/6/2 پنجشنبه

وزیر بهداشت در بازدید از مرز شلمچه.

.
دکتر بهرام عین‌الهی امشب در بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: خدا رو شکر می‌کنم که توفیق حاصل شد که در شلمچه که به قول مقام معظم رهبری قطعه‌ای از بهشت است حضور داریم.
وی‌ با اشاره به اینکه زائران اقا اباعبدالله از این مرز در حال عبور هستند و شور و شوق زیادی در بین ایشان وجود دارد، گفت: آمادگی خیلی خوبی در حوزه بهداشت و درمان در مرز شلمچه وجود دارد و از درمانگاه شهید سلیمانی بازدید کردیم و عاشقان امام حسین در کادر بهداشت و درمان حضور دارند و عاشقانه به زوار خدمت می‌کنند.
دکتر عین‌الهی گفت: عزیزانی نیز از استانهای مختلف در محل حضور پیدا کردند و اتوبوس آمبولانس هم به صورت سیار در منطقه حضور دارد و از آنجا که امکانات خوب دارویی، اکسیژن و سردکننده در آن وجود دارد‌، خدمات خوبی به زوار ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: توصیه من زائران عزیز این است که بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴بعدازظهر تردد نکنند و پیاده‌روی خود را در بیرون از این ساعات انجام بدهند. در طول راه اگر خسته شدند استراحت کنند و گذاشتن کلاه در زمان تابش آفتاب بسبار کمک‌کننده است.
وزیر بهداشت افزود: افراد نسبت به توان خود پیاده‌روی کننذ و نیاز نیست همه مسیر را پیاده بروند و سعی کنند در زمان خستگی در موکب‌ها خود را خنک کنند و از نوشیدنی استفاده کنند.
وی‌گفت: بیمارستان‌های ما در آبادان و خرمشهر و مرز شلمچه، مهران و ایلام در مرز مهران و بیمارستانهای ثابتی که در پایانه‌ها فعال هستند، از آمادگی بالایی برای خدمت به زائران برخوردارند.
دکتر عین‌الهی بیان کرد: چیزی بیش از هزار نفر از کارکنان ما به مناطق مرزی اعزام شدند و در قسمتهای مختلف، پزشکی، پرستاری و بهداشت آماده خدمت هستند.
وی همچنین با ورود به بحث جوانی جمعیت، گفت: در خصوص جوانی جمعیت در بحث بیمه، بیمار حداقل هزینه را پرداخت و ۹۰درصد هزینه‌ها را ما پرداخت می‌کنیم، خانمهای باردار و کودکان نیز تا ۵سال خدمات رایگان می‌گیرند، ضمن اینکه ۶۰مرکز خدمات ناباروی در کشور ایجاد شده است.

 .
آرشیو
نسخه قابل چاپ